19 Ocak 2009 Pazartesi

Bir Tunç Bozacılar Analizi # 1


Kalede en çok tercih ettiği oyuncu : Ivankov – Bursa (5 kez)
Savunmada en çok tercih ettiği oyuncu : Ivan - G.Antep (6 kez)
Orta sahada en çok tercih ettiği oyuncu : Tabata – M.Topuz (8 kez)
Forvette en çok tercih ettiği oyuncu : Mehmet Yıldız - Sivas (8 kez)
Yedekte en çok tercih ettiği oyuncu : Sercan - Murat Ceylan (5 kez)
Toplamda en çok puan kazandığı oyuncu : M.Çakır - Ankara (79 puan)
Toplamda en az puan kazandığı oyuncu : Meira – G.Saray (-2 puan)
En isabetli futbolcu tercihi : Mehmet Yıldız – Sivas (15 puan)
En isabetli kaptan tercihi : Mehmet Çakır – Ankaraspor (36 puan)
En çok tercih ettiği kaptan : Delgado – Beşiktaş (3 kez)
En iyi iş yapan yedeği : Sercan – Musa (10 puan)
En çok tercih ettiği sistem : 3-5-2 (11 kez)
Yedeklerden en çok aldığı puan : 11 puan (5.hft.)
Fair-Play kazanma sayısı : 2 kez
En çok futbolcusunu tercih ettiği futbol takımı : Kayseri – 27 futbolcu
Haftalık en iyi performansı : 101 puan (4.hft.)
Haftalık en kötü performansı : 48 puan (7.hft.)
Haftalık liderlik sayısı : 5 kez
Haftalık en iyi derecesi : 1.
Haftalık en kötü derecesi : 12.
Türkiye'de haftalık en iyi derecesi : Türkiye 68.si (4.hft.)
Türkiye'de genel sıralamada en iyi derecesi : Türkiye 3.sü (6.hft.)

İlginç Notlar

Öncelikle benim düşüncem şudur ; amacı gol olan bir oyunda bunun olmaması için çalışan birilerinin emeklerine saygı duysam da onların tarafında olmadığımı belirtirim ve ben geride oynayan 4 adet emanet formamı şu oyunculara teslim ederim :

Ivankov - Bursa (5 kez)
Ivan De Souza - G.Antep (6 kez)
Turgay - Kayseri (5 kez)
Kratochvil - Denizli (4 kez)

Kocaelispor ’dan sonra ligimizin en çok gol yiyen takımı olan Denizlispor defans oyuncusu Kratochvil ’i (iki kez 0 çektim) almamın tek sebebi Bursaspor kalecisi gibi penaltı atan oyuncu olmasıdır . Her maç gol yiyen bir adamı 4 kere almak da neyin nesi oluyor demeyin . Aynı şekilde -1 aldığım Ivan De Souza ve forvet Turgay Bahadır tercihleri ise gerçekte orta saha ve ileride oynayan bu iki oyuncunun her an gol atma olasılıklarının yüksel olmasıdır . Lig Tv ’nin mevki yanlışlığı burada devreye girse de kendilerini uyaracak bir sistemi bizlere sağlayamadıklarından dolayı bizim yapacağımız hiçbir şey yok . On dokuz oyuncudan 7 tam puan , üçer oyuncudan ise 6 ve 5 puan aldım . Beni tek üzen almamam gerektiğini sonradan anladığım Meira tercihim olmuştur , -2 puan ile bu konuyu da ff kahramanlarında sizlere aktarmıştım .

Tüm kaptan tercihlerimi fikstür ilk önüme geldiği zaman belirlemeye özen gösteriyorum . Genellikle hissi davrandığımı itiraf etmeliyim . Çok karavana attığım olmuştur lakin yalnızca kaptanlardan 256 puan aldığımı ve bu da seçtiğim her bir kaptandan ortalama 16 puan kazandığımı gösteriyor ki bu herkese nasip olmaz sanırım . Risk almak ve fark yaratmak kelimeleri Fantezi Futbol için geçerlidir kanısındayım ve ben elimden geleni yapıyorum . Biraz ballı tercihler sayılsa da herkesçe takdir edilen Mehmet Çakır (30 puan) ve Burhan Eşer (26 puan) tercihlerim mevcuttur . Kaptan tercihlerimi orta sahadan yapmaya özen göstermemin sebebi orta sahada oynayan oyuncuların gol atma ve asist yapma olasılıklarının oldukça yüksek olması ve gol yemedikleri zaman alınan +2 puandır . Bir forvet oyuncusuna gol attığı zaman verilen puanın daha az olduğu düşünülürse 16 haftada 14 kaptan tercihim bu mevkiden olmuştur . ( Son haftadaki Gökhan Ünal tercihim kız arkadaşıma aittir ) .

Orta alandan tercih ettiğim oyuncular ;

M.Topuz - Kayseri (8 kez – 1 kez kaptan) : 59 puan
Tabata - G.Antep (8 kez) : 48 puan
Alex - F.Bahçe (7 kez - 1 kez kaptan): 51 puan
Selçuk - Trabzon (7 kez) : 42 puan
Kewell - G.Saray (7 kez – 2 kez kaptan) : 49 puan
Musa - Sivas (6 kez) : 29 puan
Delgado - Beşiktaş (6 kez – 3 kez kaptan) : 67 puan
Lincoln - G.Saray (5 kez – 2 kez kaptan) : 57 puan
Mehmet Çakır - Ankara (4 kez - 2 kez kaptan) : 79 puan

Forvete gelirsek ; seçtiğim oyuncuların penaltı atması ve takımlarının tek gol silahları olması tercihimdir . Örneğin ;

Mehmet Yıldız - Sivas : 8 kez
Taner - Kocaeli : 4 kez
Djiehoua - Antalya : 4 kez
Roberts - Denizli : 3 kez
Youla - Eskişehir : 3 kez

Karavana okçu Guiza ’yı bir kere bile almadığımı belirtirim . Sebebi elbette bir tane olamaz ; Alex ’den daha iyi değil , çok pahalı ve penaltı – frikik atmıyor . Gökhan Ünal’a da hiç inanmadım ve Selçuk varken o takımdan ikinci oyuncu alınmaz dedim . Baros’u unutmuş olabilirim ama ben pahalı oyuncuları orta sahada harcamak isteyen biriyim .

Yedek kulübesi diğerlerinden farklı olmasa gerek , zira fazla seçenek yok gibi .

Sercan - Bursa : 5 kez
Murat Ceylan - G.Antep : 5 kez

Özellikle bazı oyuncular hafızamda yer etmiş olup sizlerle paylaşma isteği uyandırıyor . Mesela ; Mustafa Pektemek , Faruk ve Engin Baytar gibi . Bu futbolcuları sezon başından beri bekliyordum , kendi sahalarında oynadıkları ilk kolay maçta alıp kaptan yapacaktım . Mustafa Pektemek seçmediğim bir hafta 2 gol atıp kendini gösterdi , daha sonra alıp kaptan yapayım dedim , demez olaydım (Kaptan ve toplam 2 puan) . Faruk daima son dakikalarda oyuna giren bir defans oyuncusu idi . İnönü’de oyuna son 10 dakika girmiş bir de gol kaçırınca ertesi hafta kendi saha maçlarında alıyım fark yaratayım istedim . Düşüncem şuydu ; son 10 dakika girer gol yemez en kötü 5 puan alır , bir de araya gol sıkıştırtırsa değmeyin keyfime . Ama nerdeeee … Faruk Sivasspor’un galip olduğu 83. dakikada oyuna girdi , bir gol yiyip maçı bitirdi ve sağolsun 0 çekti . Engin Baytar konusu ise tam bir Samet Aybaba klasiği . Haftalarca bekledim güzel bir maç koyacağım ortasahanın göbeğine çok puan alacağım dedim . Dediğimi de yaptım ama nerden bilirdim maç sonrası oynamayan Engin Baytar sorulduğunda ‘’Daha çok çalışması gerek o yüzden kadroya almadım’’ diyeceğini nalet adamın ? (Bir sonraki hafta almadım , 2 asist yaptı kendileri) . Bu oyunun bir canı olduğunu düşünen biri olarak derim ki ; zorlamamak lazım . Benim kaderimde bu oyunculardan ekmek yemek yok . Napalım .

4. haftada genel sıralamada Türkiye 15.si olduktan sonra bu zamana kadar hep ilk 15 içinde yer aldım , 6. hafta Türkiye genel sıralamasında 3. sırayı görmem ile birlikte yüzbinlerce kişi arasından geçen sene 20. olarak göğsümüzü kabartan sevgili arkadaşımız Engin Gürses ’ten sonra bir büyük başarı daha karşımızdaydı . Daha sonraki haftalarda orada tutunmam biraz güçleşti ve şu andaki sıram 12. liğe demir attım beklemedeyim . Önemli olan takımımın galibiyeti , benim gol atmamın önemi yok diyen futbolcular gibiyim . Önemli olan BFFK’nın başarısı :)

İkinci devre ne getirir ne götürür bilmiyorum ama bildiğim tek şey var şu anda genel sıralamaya şöyle bir baktığımda herkesin bir şansının olmasıdır . Geçen sene ikinci devrede nelerin değiştiğini bilenler bilmeyenlere anlatsın diyorum . Özellikle kaptan tercihlerinin fark yaratacağı düşünülürse bir-iki hafta üst üste yapılacak isabetli tercihler üst sıralarda depreme yol açabilir . 13 kişi yine rekabeti kızıştıracak bol muhabbetli eğlencemiz bu hafta tekrar başlayacak . Herkese ayrı ayrı bol şans .

Son olarak yıllar önce bu oyunu bana sardıran ve eline sağlık babında bir şeyler karalayan Engin Gürses ’e , siteye yazı yazarak iyi ki varsın diyen Eray Tayyar Ağabeyime , mail yoluyla bana ulaşan ve yazdıklarımı karşılıksız bırakmayan çok sevgili F.Bahçeli dostumuz K.Bülent Şener’e ve sözün özü itibariyle bu işe en çok emeği geçen arkadaşım Barış Akdemir ’e ; özellikle işin içinden çıkamadığım anda , bir yandan iş-güç , bir yandan ikinci devre öncesi analizleri yetiştirmem gerektiğini düşünürken imdadıma yetişerek bu analizlerin yapılmasını sağlamasından ötürü çok çok ve çok teşekkür ediyorum . Asıl siz iyi ki varsınız . Bir sonraki analizde tekrar görüşmek üzere.

Hoşçakalın ...

Hiç yorum yok: